• (312) 272 0215
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ANKARA / SİNCAN Andiçen Ortaokulu Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. PROJELER
Erasmus Akreditasyonu Projesi 'Öğrenmek Güzeldir'

Erasmus Akreditasyonu Projesi 'Öğrenmek Güzeldir'

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Merkezi Başkanlığına bağlı Türk Ulusal Ajansı Erasmus programı tarafından hibelendirilen ve Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Akreditasyonu kapsamında okulumuz konsrosiyum üyesi olarak seçilmiştir. Başvurusu kabul edilen 'Öğrenmek Güzeldir' proje faaliyetleri kapsamında okulumuzda çeşitli faaliyetler gerçekleştirilmektedir.

1 13.04.2023 245

Hızla değişen dünyada gelişimi yakalamak ve sürdürmek için bireylerin temel yeterlilikleri kazanması önemlidir. Temel yeterliliklerin gelişiminde yaşam boyu öğrenme motivasyonu kilit rol oynar.  Proje faaliyetleri ile okulumuzdaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme motivasyon düzeylerini artırmak amaçlanmıştır.

            Okulumuzda Milli eğitimin temel hedefleri doğrultusunda 21.yüzyıl öğrenen bireylerinde bulunması gereken anahtar yeterlikleri kazandırmak için çeşitli faaliyetler düzenlenmektedir.2022 yılında güncellenen misyonumuz; yaşam boyu öğrenme motivasyonuna sahip,iletişim ve işbirliği ile yenilikçi ve yaratıcı uygulamaları takip eden,vatandaşlık bilinciyle beslenip evrensel değerlerle içinde yaşadığı topluma ve sürdürülebilir dünyaya katkıda bulunan bireyler yetiştirmektir.

       Öğrencileri teknoloji ve ekran bağımlılığından uzaklaştırarak 21.yy ve dünya vatandaşları olmaları yolunda kurumsal kapasitemizi güçlendirmeye ihtiyacımız vardır.

   Proje faaliyetleri ile yaşam boyu öğrenmenin önemine dikkat çekilecek faaliyetler yapılacaktır. Her sınıfta öğrenmek güzeldir tabloları oluşturularak her hafta bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında öğrencilerin yeni öğrendikleri bilgiler bu tablolarda paylaşılacaktır. Öğrenme şenliği düzenlenerek yaşam boyu öğrenme kültürünün popüler hale gelmesine katkı sağlanacaktır. Bilgi ve deneyim paylaşım toplantılarının yanı sıra proje internet sayfası ve sosyal medya hesabı oluşturulup görünürlük sağlanacaktır.

   

Proje faaliyetleri ile öğrencilerin aşağıdaki yeterliliklerini geliştirmek amaçlanmıştır ;

         Öğrenme motivasyonunu tanımalarını sağlamak

        Yaşam boyu öğrenme motivasyon tutum düzeylerini geliştirmek

        Sahip olması beklenen sosyal becerilerin farkına varmak

        Öğrencilerde öğrenme özerkliği tutumunu geliştirerek öğrenme motivasyonlarının sürdürülmesini sağlamak

        Öğrenme,okuma ve araştırma yapma kültürünün popüler hale getirilmesini sağlamak

        Başarma motivasyonlarını arttırmak

        Öğrenme öz sorumluluğu ve yaşam boyu öğrenme bilinci hakkında olumlu davranışlar geliştirmelerine katkıda bulunmak

        Öğrenme özerkliği tutumunu geliştirerek öğrenme motivasyonlarının sürdürülmesini sağlamak

        Öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geliştirmek

        Yabancı dilde iletişim yeterliliklerini geliştirmek

        Dijital yetkinliklerini geliştirmek

        Öğrenmek için web 2.0 araçlarını kullanmak

        Dijital araçları verimli kullanmak

        Kültürler arası farklılıkları tanımak

 

Öğrenme motivasyonun artırılması ile ilgili yenilikçi öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili Avrupa örneklerini görmek ve ülkemizdeki durumu da aktarmak projenin hedeflerindendir. Profesyonel destek ile hazırlanacak proje kısa filmi,ilgili sosyal medya gruplarında paylaşılacak projenin çarpan etkisini artıracaktır.Ayrıca öğrencilerin bireysel öğrenme bilinci ve sorumluluğunun geliştirilmesi yoluyla yaşam boyu öğrenme bilinci gelişmiş toplumun oluşumuna da olumlu katkı sağlanacaktır.

     “Eğitim ve Öğretimde İşbirliği İçin Stratejik Çerçeve” başlıklı AB Konseyi Sonuç Bildirgesine göre kültürler arası diyalogu sağlamayı amaçlayan eğitim ve öğretim sistemlerinin daha da gelişmesine destek verilmesi,eğitim ve öğretimin kalite ve verimliliğinin artırılması ve eğitim ve öğretimin her aşamasında yenilikçiliğin teşvik edilmesi, eğitim ve öğretimi erken bırakma oranının, azaltılması" hedeflerine ulaşmaya katkı sağlanacaktır. Ayrıca Avrupa Birliği genişleme politikaları doğrultusunda aday ülke olarak kurumsal kapasitesi sistemlerimizi hem ulusal düzeyde gelişmesine katkı sağlanacaktır.

 Hedef Kitle

       Projenin doğrudan yararlanıcıları ve Almanya hareketliliğine katılan,okulumuz 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden 13-14 yaş aralığında 5 öğrenci ve 2 eşlikçi öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcı öğrencilerin belirlenme süreci üç aşamalı bir değerlendirmeden oluşmuştur. Öğrencilerin belirlenmesinde cinsiyet dağılımı dikkate alınmıştır. Ayrıca yapılan yazılı sınav ve İngilizce mülakat sonucunda da öğrencilerin İngilizce konuşma ve anlama düzeylerinin iyi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin katıldıkları bilimsel, sportif ve sosyal faaliyetler ile birlikte öz düzenlemeli öğrenme düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme motivasyonları düşük olan öğrencilere de katılımcı olmaları için ek puan verilmiştir. Ayrıca öğrencilerden alınan niyet mektupları da değerlendirilmiştir. Eşlikçi  Öğretmenlerin belirlenmesi için de kriterle oluşturulmuş ve katılımcı öğretmenler objektif olarak belirlenmiştir.

         Okulumuzda öğrenim gören toplam 360 öğrenci ,31 öğretmen ve yaklaşık 250 veli kurumsal yararlanıcıdır. Proje faaliyetleri ve  görünürlük faaliyetleri ile projeden haberdar olacaklardır. Proje faaliyetleri ve sonuçları öncelikle okul içinde görünür olacaktır. .Katılımcılar diğer öğretmenler ve veliler ile paylaşacaklardır.Mümkün olduğunca fazla kişiyi haberdar etmek için ilçe,il ve ulusal düzeyde görünürlük faaliyetleri gerçekleştirilecektir.

 

   Etki

Durum tespit analizinde kullanılan ölçek ve anketlerle öğrencilerin aşağıdaki yeterlilikleri kazanıp kazanmadığı değerlendirilecektir.

Bilgi Düzeyinde

*Öğrenmeyi ve gerekliliklerini öğrenme

*Öğrenmeleri anlamlandırma ve yapılandırma

*Takım ve işbirlikli çalışmayı öğrenme

Tutum Düzeyinde

*Öz yönetimli öğrenme sorumluluk düzeyleri ile derslere karşı ve okula karşı motivasyon düzeylerinde artma

*Yeterli öğrenememe korkusu,başarısızlık ve öğrenme kaygı düzeylerinde azalma

*Yeni bilgiler öğrenmenin heyecanını duyma

*İletişim,özgüven,işbirliği,duyarlılık ve sorumluluk becerilerinde gelişme

*Kitap okuma ve araştırma yapma tutum düzeylerinde artma

*Dijital araçlar ile verimsiz vakit geçirdiklerini fark etme

Davranış Düzeyinde

*Yeni öğrenmelerini arttırmak için girişimlerde bulunma

*Dijital ortamı öğrenme amaçlı kullanma

Etki Değerlendirme Göstergeleri

Okula karşı motivasyonları ile Öğrenmeye olan ilgi (gözlem ve görüşmeler)

Devamsızlık durumu

Okulu bırakma oranı

Göçmen öğrencilerin uyumu

A.B. Eğitim ve öğretim politikasıyla bireylerin her seviyede kaliteli eğitim ile öğretime erişimini ve günümüz bilgi toplumuna uyumuna katkıda bulunulması amaçlanmaktadır. Okulda Avrupa günleri kutlanarak uluslararasılaşma anlamında önemli adımlar atılacaktır.Okuldaki göçmen ve mülteci öğrencilere uyum ile ilgili ölçekler uygulanarak hedefe ulaşma düzeyi belirlenecektir.

Berlin’de bulunan Theodor Heuss Gemeinschaftsschule ev sahibi okulu ile Erasmus KA 220 ortaklığı kurulmuş ve proje başvurusu yapılmıştır. Ayrıca ev sahibi okulla , eTwinning projesinde ortak projeler yürütülmektedir.

 

 

 

 

İLGİLİ İÇERİKLER

Erasmus Akreditasyonu Projesi 'Öğrenmek Güzeldir'

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Merkezi Başkanlığına bağlı...

13-04-2023
Ana Sayfa

Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Fatih Mah. 403. Sokak No7 Sincan/ANKARA

Telefon
03122720215


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.