Türkiye, Romanya, Yunanistan, Polonya ülkelerinin yer aldığı, projemizde, geleneksel el becerileri ve web 2.0 araçlarını kullanarak farklı malzemelerle harika tasarımlar yaratmak istiyoruz. Oyun tasarımları, kolajlar, fotoğraflar ve videolar, atık bir malzemeyi geri dönüştürmek, infografik belgeseller izlemek, sınavlar, yapay zeka ile dijital oyunlar tasarlamak ve oynamak yapacağımız aktivitelerden bazıları. Endüstriyel alanın gelişmesiyle birlikte dünyada çöp yığınları ve atıklar oluştu. Bu atıklardan kurtulma sürecine katkıda bulunmak ve farkındalık yaratmak istiyoruz. Tasarımlarımızda klasik malzemeler yerine atık malzemelerin kullanılmasını teşvik etmek istiyoruz. Kullanılan malzemeler renk çeşitliliği ve dokusuyla tasarımımızı etkiliyor ve dayanıklılık katıyor. Sevmediğimiz endüstriyel atıkları sevdiğimiz tasarımlara dönüştürmek istiyoruz. Atıkları bulup temizleyerek sevdiğimiz malzemelerle harika tasarımlar yaratabiliriz. Nihai hedefimiz yerel ve uluslararası iş birlikleriyle tasarıma ve doğaya olumlu katkıda bulunmaktır.
Amaçlar
1- Öğrencileri e-güvenlik konusunda bilgilendirmek için Powerpoint sunumu hazırlamak.
2- Web 2.0 araçlarını kullanarak atık maddeler konusunda farkındalık yaratmak.
3- Oyun tasarımları yaparak farkındalık yaratmak ve el becerilerini geliştirmek.
4- Öğrencilerimize tasarımlarla gruplar halinde çalışarak işbirliği yapma yeteneği kazandırmak.
5- Atık maddeler konusunda insanlara mesaj ve bilgi veren belgeseller izlemek.
6- Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek atık maddeleri değerlendirmek için geri dönüşüm tasarımları yapmak. Tasarım aşamalarını ve sonuçlarını açıklayan bir kitap oluşturmak.
7- Proje ile ilgili anketler için Google Forms kullanmak. 8- Padlet'i işbirliği aracı olarak kullanmak.
9- Atıkların çevreye verdiği zararlar konusunda araştırma yapmak ve bu araştırmayı Web 2.0 aracı Kahoot ile sunmak.
10- Bilim ve Teknoloji Haftası için yapay zeka ile oyun kodu oluşturmak ve oyun oynamak.
Beklenen Sonuçlar
1. Okullarda eTwinning kültürünü yaymak 2. Son ürünleri sergilemek.
3-Öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek, bir konu hakkında araştırma yapmak ve bilgi edinmek.
4. Okullarda öğrenci ve öğretmen projeleriyle işbirlikçi, ortak çalışma.
5. Öğrencilerin düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını farklı teknikler (logo, kitap, karikatür, heykel, kolaj vb.) kullanarak geliştirmek.
6. Projeyi video ve fotoğraf gösterimleri kullanarak sunmak.
7. Projemize katılan öğrenci ve öğretmenlere katılım sertifikaları verilecektir. 8. Projemizi WhatsApp, Facebook, YouTube veya okulun web sitesi aracılığıyla yaymak.
9- Dijital yeterliliklerin artırılması
Adres:
Fatih Mah. 403. Sokak No7 Sincan/ANKARA
Telefon
03122720215